zaterdag 20 januari 2007

20 uurtjes alweer!


Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, dus hier is dan weer een stukje! Zoals ik al in mijn vorige post zei, zijn mijn ouders en Janneke even langsgeweest in het begin van Januari! Ze kwamen even een dagje kijken hoe ik het had en dat was echt harstikke leuk om ze weer eens te zien(op de foto lekker in het zonnetje met een kopje koffie)! Ondertussen ben ik dus ook al verhuisd naar een grote boerderij(foto), waar ik samen met Albert en Theo in een klein appartementje zit met een woonkamertje, een keukentje, 2 badkamer en 3 slaapkamers! Ook zitten er nog 9 andere NLS-studenten in anderen appartementen!

Het is hier een stuk beter dan het hotel en we hebben het hier dan ook erg naar ons zin! Het is een stuk dichterbij het vliegveld en ook een stuk rustiger! Onze tijd wordt voornamelijk gevuld met tafeltennissen, poolen, filmpjes kijken(we hebben nu ook alle nederlandse kanalen, bedankt Theo), hout halen voor de kachel, pokeren en natuurlijk veel studeren:)! Albert en ik hebben ondertussen ook een auto gekocht! Het is een witte opel kadet (foto komt snel)en al een paar jaartjes uit, maar hij rijd heel goed en het is harstikke fijn om een auto te hebben, omdat je dan niet meer afhankelijk van iemand bent en ook eens in een keertje in het weekend ergens anders heen kan!
Met het vliegen gaat het ook goed, ik ben vrijdag voor het eerst in mijn eentje de area in geweest, anderhalfuur gevlogen over steengroeves(foto), steden en meertjes, heel relax! Heerlijk in je eentje zo lang vliegen en natuurlijk hele goede gelegenheid om lekker foto'tjes te maken! Vandaag was ook een spannende dag, want ik had mijn 20-uurscheck, waarbij ze gaan kijken of je in je eentje echt veilig kunt vliegen! De examinator vroeg me eerst nog even een paar vragen over het weer en de noodsituaties en toen konden we op weg! Alles ging eigenlijk heel redelijk totdat ik in de area kwam en een aantal steepturns moest gaan maken, wat niet helemaal goed ging! Maar gelukkig draaide daar niet alles om en nadat ik een paar andere oefeningen had gedaan, mocht ik weer terug naar het veld om nog even een paar landingen te maken en hoorde ik dat ik het had gehaald, harstikke fijn dus, want het is best belangrijk en ik was best een beetje zenuwachtig hiervoor! Dus vanavond mogen we dus lekker wat drinken! (Nee hoor, oma, word gewoon koffietje, morgen weer vliegen natuurlijk:)!Nou, dat was het wel weer zo'n beetje, er komt snel weer een blogje! Groetjes!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Brammie,
Gefeliciteerd met het volgende behaaalde resultaat. Ben enorm trots op je!! Alweer 20 uur gevlogen. Geniet lekker, doe de groetjes aan alle boys en ik spreek je snel!
Dikke zoen, mamsie

Anoniem zei

Hey Big Brother!
Hier dan eindelijk weer eens een comment van mij. Hoe is het daar met alle vliegavonturen? Ik ben zelf de afgelopen weken ontzettend druk geweest met het herkansen van mijn scriptie, dus vandaar dat je even hebt moeten wachten! Uiteindelijk heb ik een 6 gehaald!Jeeeh! Weer een opluchting en uiteindelijk met alle andere vakken die ik heb gehaald weer 40 studiepuntjes verder! Volgend semester (begint volgende week) hoef ik de eerste 8 weken alleen maar de maandag naar school en de tweede acht weken komt daar de woensdag bij (noemen ze dan een fulltime studie!)!!! Maar goed, ik vind het niet erg, want Jorn en ik gaan vanaf volgende week rustig aan verhuizen! Zodra het kan stuur ik wat foto's op! Dat is namelijk nu niet echt de moeite waard, want het is één grote kale boel. Dat wordt dus schilderen geblazen en papa heeft zich, net als bij jou toen, opgeofferd om de vloer te leggen. Al met al vind ik het wel spannend, heb natuurlijk nooit een verhuizing meegemaakt! Maar goed genoeg over mij. Papa en mama zijn inmiddels goed en veilig aangekomen in Thailand en vonden het erg mooi daar waar Ron en Hedy een huisje hebben gekocht! En papa schijnt nu kaal te zijn, omdat toen hij broodjes ging halen achterop bij Ron op de scooter zat, en die reed zo'n 80 km/u met dat ding (hihi)!!! Met je broertjes en zusje gaat het ook goed, alleen missen ze je wel heel erg en Saar begint nu ook een beetje puberaal gedrag te vertonen, dus die is af en toe een beetje chagrijnig. Hoort erbij denk ik dan maar! Nou, ik ben klaar met m'n verhaal dus daar ben je ook weer van op de hoogte! Dikke kus van mij, en vliegse!!!!!

pien zei

Hee Brammie!
Klinkt weer allemaal top! heel gaaf zo in je eentje vliegen boven Portugal! leuk dat jullie nu een auto hebben, kan je er idd zelf lekker op uit! Over 2 nachtjes ga ik dan ook eindelijk naar Milaan! Eerst nog een weekje vrij daar en dan de 12e toch echt beginnen. naja, 40 uur per week werken en de rest lekker genieten van de stad en alle vrije tijd! mocht je nog langere vluchtjes moeten maken.. Milaan is zo ver nog niet! ;)
wat is nu de volgende stap met vliegen? na de 20 uurs check? heel veel succes en have fun! liefs pien