dinsdag 2 januari 2007

Nieuwjaar in Lisboa!!!!!


Dit jaar werd nieuwjaar gevierd in Lissabon! Rond half 2 zaten we in de auto met Wessel, Annabeth (wessels vriendin), Leon, Albert en ik! Allemaal de zonnebril op, want zo hoort het in Portugal, ook al is er dan geen zon(Leon trouwens met zijn kale hoofdje, want hij is afgelopen vrijdag solo gegaan!)! Rond een uurtje of 3 waren we dan in Lissabon! Eerst nog even een stukje door de stad gereden op zoek naar ons hotel en toen ingeschreven in het meest smerige en goedkope hotel dat ik ooit gezien heb, maar wel eentje met een heel mooi uitzicht, zoals je op de foto hieronder ziet! Nadat we klaar waren in het hotel, hadden we al aardig veel honger en zijn we met zijn allen de stad ingegaan om wat te gaan eten! Helaas is in Portugal geen restaurant open om 6 uur en dus zijn we eerst maar even een tequilabar ingegaan om alvast aan het bier te gaan beginnen! Na een uurtje wat gedronken te hebben,(5 euro per biertje, heel wat anders dan we gewend zijn dan portugal) hebben we een eettentje opgezocht en zijn we lekker portugees gaan eten(Biefstuk met patat)! Na het eten zijn we nog even wat gaan drinken in een tentje waarvan Leon dacht dat het er wel mooi uitzag en voor we het wisten waren we aan t bieren in een homotent(bedankt Leon), harstikke gezellig trouwens! Heel veel gratis pinda's, een groot aquarium en gratis condooms op de w.c.! Daarna werd het tijd om naar het allergrootste plein van Portugal te gaan en oud en nieuw te gaan vieren met weet ik veel hoeveel Portugezen! Na een halfuurtje lopen waren we er dan uiteindelijk en idd stond het plein vol met Portugezen en een niet normaal grote kerstboom! Na een uurtje bier drinken, dansen, bellen en mensen gelukkig nieuwjaar wensen in Nederland was het dan uiteindelijk zover om af te tellen! Wat aardig lastig is als je al wat gedronken hebt en geen portugees kan tellen! Maar het ging ons aardig goed af, na aardig wat gejuich, gelukwensen en champagne over ons heen, kwam er geweldig vuurwerk die 12 minuten lang duurde! En nadat we alles ene beetje over ons heen hadden laten komen zijn we nog een uurtje op het plein gebleven om lekker mee te bleren met een Portugese zanger! Daarna zijn we de kroegjes van Portugal op gaan zoeken! Het leek een beetje of Koninginnedag in Amsterdam, iedereen staat buiten zijn biertje te drinken, te dansen en te kletsten en als het biertje op is gaat iedereen weer naar binnen om een nieuw biertje te halen! En na nog heel veel biertjes(iedereen), heel veel gezelligheid(iedereen), heel veel gedans(Albert vooral), een meisje gered te hebben(Leon en Jaap), een kerstmuts gestolen te hebben(Jaap), gepraat te hebben met een standbeeld(Jaap en Leon) bedreigd te zijn door een zwerver ( ik dus, maar was mijn schuld, wilde hem namelijk geen sigaret geven, waarop hij schietbewegingen naar mij begon te maken!), bedreigd te zijn door een Portugese gangster(Leon) en 4 hele smerige tosta mista(Leon, Jaap, Albert en ik) was het toch echt weer tijd om naar het hotel toe te gaan en in ons hele smerige bedje te gaan liggen, om te gaan dromen over een heel mooi oudejaarsfeest en een nog mooier nieuwjaar!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Heee Blammie !! Happy New Year !! Ik zie dat je het naar je zin hebt gehad in Lissabon. Ook hier in Dubai was oud en nieuw 1 groot feest. I was uitgenodigd op een klein !!!! feestje, waar Paul Oakenfield stond te draaien. Verder is oud en nieuw in een polo-tje ook wel eens lekker ipv in de regen naar vuurwerk kijken. Dus je gaat heel snel solo en dus ook kaal !! Heel veel succes dit jaar en nog beter HEEL VEEL plezier.

Anoniem zei

gelukkig nieuw jaar brammie!!!leuk begin zo met jannie en je ouders samen he? geniet er goed van!

liefs judith

pien zei

Hee brammie!!
Gelukkig nieuwjaar en een heel gezond,liefdevol en succesvol 2007 gewenst! leuk dat je ouders en jans langs waren gekomen! ik zal aan je denken morgen, als je voor de eerste keer solo gaat! ben benieuwd of je kaal moet.. hihi. naja, ik denk aan je en spreek je snel op msn! liefs en n kus pien

maarten zei

ey bramoes!! aller eerst natuurlijk gelukkig nieuwjaar!!!!mag 2007 het jaar worden!! waarvoor moet je zelf maar bepalen.
Bram ik zat gister met Jimmy in de kroeg..uiteindelijk ging ik als een oelemetoetje na drie bier naar huis..ze hebben jimmy vanmorgen uit de goot gevist...haha!!nee das nie waar, wat wel waar is, dat de musketiers niet compleet zijn zonder je!!!ik hoop dat de tijd leuk was toen je ouders samen met jans in portugal waren!!!je hebt het verdientr!!ik hoorde namelijk van jim dat je het erg druk hebt en dat het absoluut(!!!) geen vakantie voor je is...?!?!?!haha
bram waneer is jou uurtje bellen over het internet? dan kan ik een keertje in snijden...

groetjes maart